[openstandaarden] Certipost antwoord van de m inister

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Mon Feb 10 18:36:22 CET 2003

Stubbe Wim 789070042 heeft geschreven:
[...]
> En ten slotte: Als alle pagina's de w3c standaarden respecteren zal de dienst
> toegankelijk zijn voor alle browsers, en op alle OS'en. Dus eigenlijk zijn alle
> argumenten om zich in de eerste plaats te richten op MS-gebruikers
> non-argumenten.

Sorry, _niet_ waar: http://student.rug.ac.be/astrid moet je maar eens
met IE 6.0 bekijken. Als hij volledig 100% w3c validerend is, wordt hij
mis weergegeven en loopt het selecteren mis. Doe echter het DOCTYPE weg
(->als je dit w3c valideert is dit een _fatal_ error) en alles loopt
gesmeerd.

Ik snap je punt wel natuurlijk, dat is immers de bedoeling van html als
standaard, nl. "w3c validerend => toegankelijk op alle browsers, alle
OS'en", maar 't probleem is hier wel dat http://student.rug.ac.be/astrid
vr toch zo'n 70% (ruwe schatting) vd bezoekers gn zicht is :-/

mvg
Mattias Campe