[openstandaarden] De toekomst van Openstandaarden.be

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Mon Feb 10 22:30:01 CET 2003

On Mon, 10 Feb 2003, Tijl Vercaemer wrote:

> [...]
[...]
> Misschien zou het helpen als we ons niet beperken tot pure informatica
> standaarden, maar ook dingen die een breder publiek aanspreken.  Zou zouden
> we kunnen aanklagen dat CD's met een copieerbeveiliging die niet meer in alle
> spelers afspeelbaar zijn, en niet aan de "audio compact disc" standaard
> voldoen, toch het "compact disk"-logo dragen, wat misleidend is.

Ik heb een paar maanden terug daarover iets in De Standaard gepubliceerd.

> Misschien komt zoiets makkelijker in de pers, wat onze naambekenheid bij het
> grote publiek en bij de journalisten zou verbeteren, en waardoor we indirect
> ook de meer informatica-gerichte standaarden kunnen promoten.

Vergeet de pers voorlopig. Het zijn de politici en de administraties die
nu moeten bewerkt worden. En dat kan je op heel veel niveaus doen,
door persoonlijke contacten met je eigen administraties, je gemeente, je
bank, ...

Herman
--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480