[openstandaarden] Slagkracht

Jan Veldeman Jan.Veldeman at student.kuleuven.ac.be
Tue Feb 11 14:30:44 CET 2003

Onno Timmerman wrote:

> Het enigste wat nog ontbreekt is een duidelijke opvolging. Ik heb
> bijvoorbeeld die vraag van Certipost kunnen stellen. Gaan jullie daarmee
> nu naar de pers. Of een bijkomende vraag stellen. Dus er openstandaarden
> moet een discussie partner zijn. Waar alle partijen beroep op kunnen doen.

Gewoon iets dat me net te binnen schoot:
zou het niet goed zijn voor openstandaarden.be dat we de certipost
affaire kunnen 'oplossen' zonder pers. Op die manier zouden we later
terug kunnen vallen op deze case ('openstandaarden.be, die mee aan de
basis lag van het open stellen van certipost voor iedereen')

't is maar een ideetje, tegenargumenten altijd welkom

Wat we volgens mij hier voor nodig hebben is de volgende informatie:

1. manier om bevoegde personen te bereiken (zoals Onno al deed, maar
   volgens mij is 1 minister niet voldoende)

2. op welke punten certipost in de fout gaat (liefst punten die
   contractueel vastgelegd zijn)

3. voor alle punten die fout zijn een oplossing voorstellen

daarna een roadmap opstellen van welke persoon (1) welke punten (2) en
bijhorende oplossingen voorgelegd worden

en dit dan enkele keren herhalen (bij elke ronde komen er wel nieuwe
gegevens boven uit de antwoorden, zoals het antwoord van Daems)

't is misschien heel theoretisch, commentaar nog steeds welkom :-)

Persoonlijk denk ik dat het niet goed is om certipost de grond in te
boren. Constructief meewerken kan volgens mij meer en betere resultaten
opleveren (zeker op lange termijn).
Om dezelfde reden ben ik dan ook tegen de blacklist van webmasters,
zeker na het lezen van het stukje van Herman waarin hij zegt dat er af
en toe een webmaster hem na verloop van tijd contacteert om er meer over
te leren. Die mensen moeten we niet tegen ons krijgen door hen op een
blacklist te zetten.

Groeten,
Jan (die spijt heeft dat hij openstandaarden.be een tijdje verwaarloosd
heeft)