[openstandaarden] www.sabam.be

Andy Goossens andygoossens at pandora.be
Mon Jan 13 17:35:03 CET 2003

On Monday 13 January 2003 15:31, Wouter Horré wrote:
> Op http://www.sabam.be/ onder de rubriek "Documenten downloaden - Users"
> staat bovenaan: Documenten downloaden, DOC,PDF,XLS,TXT,... en eronder
> een link waar je acrobat reader kunt downloaden. Vreemd genoeg zijn alle
> documenten alleen in .doc-formaat beschikbaar... Ook bij de andere
> rubrieken zijn de meeste documenten in .doc-formaat.

Jep, tijd voor actie als het van mij afhing. Ik was amper op de site of ik zag
al direct een probleem. Ik kon de HTML intro simpelweg niet beëindigen. De
image-map die de taalselectie verzorgde rechtsonderaan, deed het gewoon niet.

Waarschijnlijk is dit de oorzaak: (uitvoer HTML validator)
Line 17, character 21:  value of attribute "SHAPE" cannot be "POLYGON"; must
be one of "RECT", "CIRCLE", "POLY", "DEFAULT"

Anyway, Konqueror kon het niet aan (over Safari geen details ;-) en Opera 6
weigerde ook dienst. Geen probleem echter bij Opera 7 en Mozilla.

De homepage zegt dat de site getest is met Netscape 6.x en Internet Explorer 5
en eenmaal je binnen bent krijg je dit te zien: "Aanbevolen resolutie :
Microsoft Internet Explorer 800x600" (Ok, ze weten het verschil niet tussen
een browser en een resolutie ;-)

En waarom moet alles met image-maps gebeuren ipv doodgewone links? Zelfs het
menu is 1 grote GIF! Onnodig te vermelden dat Lynx/Links dit niet goed
verwerken...

Er zijn "javascript:" links te vinden, foei foei...

Disclaimer:
----------
(Om me juridisch in te dekken)
Alle quotes die ik van de SABAM site heb gebruikt in deze mail, in welk
formaat dan ook (HTML code, gewone tekst, ...) blijven exclusief eigendom van
SABAM. Ter info geef ik nog eens de copyright boodschap mee...
"De volledige inhoud van deze site blijft exclusief eigendom van SABAM"
Ik wou linken naar de disclaimer op de SABAM site, maar dit was technisch
onmogelijk door het gebruik van "javascript:" links.

Me heel even richten naar onze OpenStandaarden.be webmaster:
Gelieve de mails over SABAM in deze thread niet te archiveren op onze site.
Dit omwille van de mails die mogelijk hyperlinks bevatten naar de site in
kwestie.... en dat is verboden. *zucht* Weer een stukje disclaimer:
"a. aanbrengen van een hyperlink naar de website van SABAM
Indien u op uw eigen website een hyperlink wil aanbrengen naar de website van
SABAM moet u hiervoor over de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming
beschikken. U kunt uw verzoek sturen naar de webmaster."
Yeah right... ;-)

--
// Andy Goossens

// Het lezen van deze mail kan leiden tot een verplichte, collectieve
hersenspoeling...