[openstandaarden] Logo

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Tue Jan 14 17:53:21 CET 2003

At 2003-01-14 00:32, you wrote:
>http://vrijzijn.be/osLogo/logoB.png
>http://vrijzijn.be/osLogo/logoB.eps
>--> Beter waar een klein logo nodig is.
>--> De kleuren moeten misschien ook eens herbekeken.
>--> Ik ben er niet in geslaagd op ".be" er mooi in te
>verwerken. (misschien moeten we dat er nog in een klein puzzelstukje
>achter hangen)

Ik denk dat hier zeker wel iets mee te doen is, maar...

Die kleuren zijn wel niet goed; de meeste kleurenblinden zien geen
verschil tussen groen en rood...

Je verliest ook de puzzelstukken die in elkaar passen.  Misschien toch
met 2 puzzelstukken werken?
Het 1e ontwerp heeft dan weer te veel puzzelstukjes, wat het te inge-
wikkeld maakt, en dat is dan weer een probleem bij het verkleinen.

Het lettertype lijkt me wel een goed idee, het lijkt alleszins erg goed
op een standaard-lettertype van DIN en/of ISO (denk ik?) dat veel op
technische plannen gebruikt wordt.  Een alternatief kan het gebruik van
een OCR-lettertype zijn.

Enkele voorbeelden van (andere) gestandaardiseerde schriften:
<http://www.abitz.com/buero/ocrschrift.php3>
<http://www.abitz.com/buero/dinocr.php3>
<http://www.typografie.info/portal/article.php?sid=4>
(als je die lettertypes niet hebt wil ik wel eens tussen mijn vele fonts
zoeken--zonder garantie dat ik die heb ;-)

Wat die .be betreft: is die zo belangrijk in het logo?
Volgens mij mag die wel wegvallen, naast of onder het logo zal altijd
wel vollediger adresgegevens komen...

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9