[openstandaarden] deCursor

Wim Stubbe wim at linuxbabe.be
Fri Jan 17 20:07:30 CET 2003

On Friday 17 January 2003 18:57, Tijl Vercaemer wrote:

> Examens gaan voor.
> Er zit ik te weinig structuur in OpenStandaarden.be, we zouden in staat
> moeten zijn om dat op te vangen als iemand er door ziekte of examens
> tussenuitvalt.  Dat systeem met die matrix leek leuk in theorie, nu zouden
> we het ook in de praktijk moeten kunnen toepassen.
> Zo goed als al het werk (oprichten van de vzw, onderhoud van de
> site,..) gebeurt door een heel klein groepje.  Ik denk wel dat er nog
> mensen die zijn die iets willen doen (waaronder mezelf).  Maar de stuctuur
> om alles goed te organiseren ontbreekt.  Ik denk dat onzelf beter
> [...]

Voorbereidend werk kan online gebeuren, op fosdem kunnen concretere zaken
afgesproken worden.

Wat mij betreft is het vooral de invulling van de structuur die nog moet
gebeuren. Meer mensen, voor het geval iemand tijdelijk zich niet kan
engageren of om iemand wat te ontlasten.

Ik vermoed dat FOSDEM een ideale gelegenheid kan zijn om extra volk aan te
trekken. In dat geval moeten we een  lijst hebben met 'opstaande vacatures'.
Eens we voldoende mankracht hebben zouden we ook zwaardere zaken moeten
kunnen aanpakken. We hebben al één grote kans gemist, o.a. door gebrek aan
mankracht, dat soort zaken zou ik in de toekomst graag willen vermijden.

Concreet zie ik op FOSDEM het volgende mogelijk:
* flyers e.d., om naambekendheid maar vooral extra volk te kunnen aantrekken.
* lijst met taken die mensen kunnen uitvoeren. In grote lijnen hebben we zo'n
lijst, maar als we ook volk voor die taken willen aantrekken is een extra
foldertje misschien een goede oplossing.

Na FOSDEM een vergadering voor de concrete invulling van de taken, opstarten
van eigenlijke VZW, ... (zelf in te vullen)

mvg,

Wim Stubbe

- --
 Een preventieve oorlog is even (on)logisch als fucking for virginity.
(Goedele Liekens).

 Begin het nieuwe jaar vooruitziend
 en met voorbedachten rade.

 Zo luidt de boodschap uit de U.S.A.
 (God bless America!) :
 wees preventief,
 verijdel mogelijke euveldaad met euveldaad,
 verdelg wat u bedreigend overkomt,
 vernietig wat u redeloze angst inboezemt.

 Koop een geweer
 en schiet uw buurvrouw dood :
 zij heeft vermoedelijk een mes
 waarmee zij u misschien
 ooit wel eens kon verwonden,
 misschien wel kelen.

 Had Abel preventief zijn broeder doodgeslagen
 alvorens Kaïn zijn vermaledijde slag kon slaan
 dan was het lot gekeerd
 en dan was Abel de verdoemde moordenaar.

 Wees zelf de schurk.

 Herman J. Claeys

 (Nadruk en e-mailverspreiding toegestaan mits deze voetnoot wordt vermeld.
herman.claeys at ua.ac.be Raapstr. 33, bus 02, B-2000 Antwerpen) 5/1/2003