[openstandaarden] belangrijkste referenties !

Vincent Touquet vincent at ulyssis.org
Sun Jun 22 14:46:23 CEST 2003

[Vul deze lijst aan !!]

* Naar ik meen zijn er nog veel bedrijven die tegen waren (Oracle ?), ook
uitspraken van IBM mogen hierbij.
Software patent policy van Adobe:
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/testimony/statements/adobe.testimony.html

* Meest belangrijke recente studie:
http://www.researchoninnovation.org/swpat.pdf

Quote:
"Most significantly we find that an increase in software patenting is
 associated with a decrease in R&D activity"
Software patenten als nefast voor innovatie...

* Triviale patenten:
http://www2.museumtour.com/sbc.html
http://www.youmaybenext.com/

* Weerstand vanuit de hoek van een investeerder:
http://openstandaarden.be/maillists/openstandaarden/3453.html

* Professoren in de Computerwetenschappen zijn tegen:
http://www.cs.chalmers.se/~bengt/petition.pdf

* Iemand een link naar het voorbeeld van Ford ?
De auto industrie kende een reusachtige bloei.
Die niet te danken was aan het honoreren van patenten.

Geen link, wel de volgende tekst (hier op de ML verschenen)

mvg,