[openstandaarden] Open source

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Thu Mar 27 09:44:53 CET 2003

On Thu, 27 Mar 2003, Onno Timmerman wrote:

[...]
> Ik vind het eigenlijk belangrijker om een wetsvoorstel te hebben waar de
> overheid verplicht wordt om alleen te werken met software die
> openstandaarden respecteert. Dan kan vrije software en non-free concureren.

Ik deel dit standpunt volledig.

> O ja de notie dat vrije software niet commercieel is moet ten alle tijde
> vermeden worden want dat is ronduit niet waar! Maar het is wel iets wat
> direct overgenomen word door de onwetende denkent dat vrij
> software/opensource niet commercieel is!

De misvatting komt van het feit dat velen software louter beschouwen als
een product, terwijl het veel meer overeenkomsten heeft met een
dienstverlening.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480