[openstandaarden] Open source

Wouter Vanden Hove wouter.vanden.hove at pandora.be
Mon Mar 31 03:54:40 CEST 2003

 >Helaas, als het op IT aankomt blijkt de overheid enkel oog te hebben
voor...

Het frappante is nu dat de COCOF wel resoluut voor Vrije Software kiest,
maar dat we het er blijkbaar niet eens achter staan!

Mijn standpunt is gewoon dat er aan proprietaire software meer problemen
kleven dan enkel de interoperabiliteit. (eg. backdoors)
Trouwens Open standaarden zelf zijn geen garantie tegen kwaad opzet.
Herinner u het probleem van Opera een tijdje terug dat op MSN een flink
negatieve marge kreeg voorgeschoteld.
Wat doe je daarmee? Het is wel volledig volgens een open standaard.

Kan er op OpenStandaarden een Wiki-systeem geinstalleerd worden?
Kwestie van snel coöperatief argumenten te verzamelen om snel op
bersberichten te reageren.

Wouter