[openstandaarden] Software patenten en CD&V

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Mon May 12 22:32:47 CEST 2003

On Monday 12 May 2003 21:51, Ward Vandewege wrote:
>  Het ziet ernaar uit dat het alleen de
> blauwen zijn die met drogredenen (harmonisatie tussen EU lidstaten...)

Nu ja, drogredenen..., ik ben zeker voor het feit dat er "een" richtlijn komt,
maar dan niet één die patenten goedkeurt.

Ik denk dat de mevrouw op de conferentie vorige week - ben haar naam even
kwijt, ik bedoel degene die zo bij de revers genomen is door die database
ontwikkelaar) het bij het rechte eind heeft en dat we sowieso een richtlijn
krijgen omdat men nu eenmaal veel moeite er in gestoken heeft. Ik zie echter
niet het verband tussen een harmonisatie van de wetgeving en het invoeren van
patenten, in tegendeel; in het geval we toch enige vorm van swpats krijgen
(hetgeen in enorm spijtig zou vinden), dan liever een europese richtlijn
*waaraan de lidstaten zich dus moeten houden* met een zeer uitgebreide lijst
van wat er NIET onder een swpat kan vallen.

--
Frank Van Damme    http://www.openstandaarden.be