[openstandaarden] [wdeclercq-assistant@europarl.eu.int: Europese richtlijn softwarepatenten]

Bert Rodiers bert at nescio.info
Tue May 13 17:42:29 CEST 2003

On Tue, 13 May 2003, Herman Bruyninckx wrote:

> Inderdaad! Hier is een heel goed opportuniteit om gefundeerde
> tegenargumenten te geven. Maar pas op: je krijgt die kans maar 1
> enkele keer. Ik stel dus voor hier op de mailinglijst ernstig over te
> discussieren.

Best ook zoveel mogelijk verwijzen naar autoriteiten op het gebied van
recht en IT zoals prof. Lessig. Onze meningen mogen nog zo goed
geargumenteerd zijn, men is eerder geneigd te luisteren naar een
autoriteit.

Ik heb een snel rondgezocht en dit lijken we wel interessante artikels:
http://news.ft.com/ft/gx.cgi/ftc?pagename=View&c=Article&cid=FT36QMGXJAC&live=true
http://www.wired.com/wired/archive/9.12/lessig.html

Iemand van de KUL kan misschien ook ten rade gaan bij prof Dumortier, die
het vak Informaticarecht geeft.

Bert