[openstandaarden] [Nieuws] Microsoft geeft grote Anti-Linux kortingen.

Mattias Campe mattias.campe at UGent.be
Thu May 15 19:50:46 CEST 2003

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik het hier zou posten, omdat open
source eigenlijk orthogonaal staat t.o.v. open standaarden. Heb toen
toch maar besloten om het nr OSB te sturen omdat vr Microsoft open
source en open standaarden wellicht onder dezelfde noemer vallen: nl. de
noemer van "het-kan-ons-monopolie-niet-uitbreiden". Dit bericht toont
dus (weer eens) aan wat er onder dat Microsoft masker zit. Jaja, een kat
in het nauw gedreven kan rare sprongen maken...

Heb ik gelezen op
http://www.linuxbelgium.net/nieuws/read.cfm?id=00077007-C85E-1EC3-8E7C4726C390D03E

<quote>
Ze zouden nu grote kortingen aan bedrijven geven als deze kunnen
aantonen dat de software een OpenSource project vervangt.
Op deze mannier willen ze hun Windows 2003 server promoten ten koste van
Linux.
</quote>

En in dezelfde lijn:
http://www.linuxbelgium.net/nieuws/read.cfm?id=00054FA7-2DA5-1EB9-8E7C4726C390D03E
Een door Microsoft gesponsord onderzoek zou aantonen dat Windows Server
2003 een stuk (2x??) sneller is dan Linux...

mvg
Mattias