[openstandaarden] nieuwe vrtnieuws.net

Philip Paeps philip at paeps.cx
Thu May 22 00:04:30 CEST 2003

On 2003-05-21 23:38:34 (+0200), Andy Goossens <andygoossens at pandora.be> wrote:

> Ze hebben wel een gebruikersvoorwaarden pagina. (Net zoals op hun andere
> sites trouwens)
>
> http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/algemeen/gebruiksvoorwaarden/index.html

Deze link stuurt me direct terug naar de 'rot op' pagina.  Zonder koekjes is
het dus onmogelijk om zelfs de privacy policy te lezen.  Erger: enkel met
JavaScript kom je erin.  En laat ik dat nu heel erg 'louche' vinden :-(

> Zo bevat deze ook een kort stukje over de "koekendozen":
> <quote>
> Soms zal de VRT-website gebruik maken van zogenaamde 'cookies'

Soms?  Je geraakt er zelfs niet in zonder.  Je kan dit document zelfs niet
lezen zonder...

> dit zijn kleine stukjes informatie die wij doorsturen en bewaren op de harde
> schijf van uw computer.

Willen bewaren ;-)

> Deze informatie wordt bij elk bezoek teruggestuurd naar de beheerder van de
> website.

Oei?  Een mens kijkt die koekjes na?  Leuk :-P

> Deze informatie wordt alleen maar gebruikt om uw identiteit te verifiëren
> zodat u niet bij elk bezoek aan de website uw gebruikersnaam en paswoord
> dient in te geven. U heeft de mogelijkheid uw browser zodanig te
> configureren dat hij u waarschuwt telkens als cookies worden aangemaakt of
> dat hij de aanmaak ervan verhindert.

...maar als je de aanmaak verhindert, of zelfs gewoon verhindert dat er met
JavaScript aan de koekjes geraakt kan worden, kom je er gewoon niet in.  Je
kunt zelfs de privacy policy niet lezen...

 - Philip [gedegouteerd]

--
Philip Paeps                                          Please don't CC me, I am
                                                       subscribed to the list.

  Anyone who make a significant contribution to any field
  of endeavour and stays in that field long enough,
  becomes an obstruction to its progress -- in direct
  proportion to the importance of his original contribution.