[openstandaarden] VRT

Philip Paeps philip+os at paeps.cx
Fri May 23 16:49:27 CEST 2003

On 2003-05-23 10:50:08 (+0200), Onno Timmerman <onno.timmerman at s-p-a.be> wrote:
> Ik heb nog een antwoordje van VRT maar vind hun disclaimer belachelijk.

Een disclaimer onder een e-mail is per definitie belachelijk.  Ik verwijs je
naar Google voor de argumentering daarover :-)

> <citaat>
> citeer "Peter Suetens e-vrt"

Ah ja, de bulkmailer...  Hij die iedereen die over de verkiezingssite kloeg
identiek hetzelfde mailtje stuurde en niet de moeite nam om verder te
antwoorden op daaruitvoortvloeiende replieken...

> De site staat open -zonder kwaliteitsgarantie- voor alle browsers.

Toch niet.  Met een tekst-browser geraak je niet voorbij de 'welkomst' pagina,
die je net zo goed 'rot op' pagina kunt noemen.  Je geraakt enkel op de site
met een browser die:

  o Koekjes ondersteunt

  o JavaScript aan de koekjes laat

  o Images ondersteunt

Ik ben nog niet voorbij de bewuste 'welkomst'/'rot op' pagina geraakt, dus ik
kan niet spreken voor andere pagina's, maar de pagina waar ik wel over kan
spreken heeft in ieder geval geen ALT-teksten voor tekst-browsers en
dergelijke.  Niet dat je er veel mee zou zijn, tekstbrowsers met JavaScript en
koekjes zijn er niet zover ik weet, of toch niet veel?

> Alleen Mac wordt tegengehouden tot we een kwaliteitsoplossing hebben voor de
> embedded video. Dat gebeurt normaal einde mei.

FreeBSD wordt tegengehouden, Linux wordt tegengehouden, en alle klanten van
!Belgacom worden tegengehouden.  Ik vraag me toch af wat de
kwaliteitsoplossing zal zijn...  Zouden ze ons verrassen door eens voor de
verandering Open Standaarden te gebruiken?  I doubt it.

> Wij streven naar optimale kwaliteit en beleving

Nog niets van gemerkt.  Ik merk enkel discriminatie en uitsluiting.  Da's een
redelijk 'zwaar' negatief imago om te overkomen.  Ik zou niet in de schoenen
van hun PR boys willen staan.

> en kunnen dus niet leven met een "nivellement vers le bas".

Je zou natuurlijk voor Open Standaarden kunnen gaan...  Daar zou absoluut
niets mis mee zijn, en daar hoef je echt niet denigrerend tegenover te doen.

> Dat zal resulteren in 250 K videobeeld naar Windows Media Player 7 en hoger,
> en MPEG4 naar Quicktime 6.Voor breedband gebruikers. Smalband krijgt een
> zeer kwaliteitsvolle versie van audio met een "slideshow"."

Disgusting.  Is er geen middle ground formaat?  MPEG4 kan toch zonder
problemen op andere systemen werken?  Ik zou ook graag willen weten wat er als
'Smalband' aanzien wordt...  Alles !Belgacom lijkt me, wat ongeveer zo proper
is als een /8 blacklisten als je spam krijgt van een bepaalde host...

> Ze blijven stellen dat andere gebruikers die niet win 98 of hoger.  etc.
> hebben een te verwaarlozen minderheid is.

Ik zou graag weten waar systemen die technisch ver superieur zijn aan wintendo
versie anything binnen hun 'hoog'->'laag' schaal passen.

> Ze moeten maar upgraden naar win 98 etc...

Ik noem een migratie naar wintendo anything een downgrade.  Ik zie me ook niet
direct dat soort dingen op een Alpha draaien...

return ENOTHAPPY;

 - Philip

--
Philip Paeps                                          Please don't CC me, I am
                                                       subscribed to the list.

  BOFH Excuse #128:
    Power Company having EMP problems with their reactor