[openstandaarden] VRTnieuw.net: beperkingen owv copyrights...

Frans Gerbosch Consulting fragerco at fragerco.com
Sat May 24 00:22:26 CEST 2003

On Sat, 24 May 2003, Herman Bruyninckx wrote:

> On Sat, 24 May 2003, Sander Devrieze wrote:
>
> De Standaard heeft vandaag een artikel over het waarom van de
> beperkingen op vrtnieuws.net: copyrights op de filmpjes. Als ze de
> distrubutie beperken tot Vlaanderen moeten ze minder copyrights
> betalen.
>
> Herman

Dit lijkt mij op het eerste zicht wel te kloppen... Dit geldt bv voor alle
klassieke TV en radiostations. Als zij kunnen aantonen dat hun potentieel
zendbereik beperkt is tot een bepaalde regio dienen zij minder hoge
copyrights te betalen. Met de filosofie en de structuren van SABAM lijkt
het me dan ook niet ondenkbeeldig dat dit ook voor het internet zo wordt
uitgewerkt of zo te negotieren valt.

Vriendelijke groeten,

Frans Gerbosch

--
<------------------- Frans  Gerbosch  Consulting --------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20