[openstandaarden] VRT

Kristoffel DE GEEST kristoffel.de.geest at pandora.be
Sun May 25 13:04:02 CEST 2003

Eric Smets wrote:

>Hallo,
>
>Zou men in een volgende beheersovereenkomst van de VRT met de overheid
>niet expliciet moet vermelden dat men naar e-vrt open-standaarden volgt.
>Zoals men het TV signaal van de VRT dat via de zender/ kabel verstuurt
>wordt ook een standaard signaal is.

Uiteraard ben ik hier akkoord mee.
Maar bestaat er vandaag geen (europese) wetgeving die de huidige
praktijken van de VRT veroordeeld? Is het werk van Karel Van Miert dan
allemaal voor niets geweest?
Misschien kan een process jaren aanslepen, en zal dit handenvol geld
kosten. Ondertussen rinkelt de kassa voor Belgacom en Microsoft. Daarom
ben ik ook voorstander om een expliciete vermelding in een volgende
beheersovereenkomst. Wanneer loopt de huidige af?

Misschien nog een bijkomende parlementaire vraag aan Minister Van Mechelen:
11) Zullen de kijkers van de VRT nog vrij hun televisietoestel mogen
kiezen om deze zender optimaal te ontvangen?

Kristoffel