[Openstandaarden] OOo 1.1, wiki

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Thu Oct 2 15:29:36 CEST 2003

On Thu, 2 Oct 2003, Peter Vandenabeele wrote:

[...]
> Ik verwacht dat andere groepen (ik weet nog niet juist welke, maar
> dat zien we wel), dit eerder oppikken dan het relatief logge onderwijs-
> systeem. Het onderwijs is natuurlijk om principiele en praktische
> redenen van cruciaal belang op langere termijn, maar op korte termijn
> kan er een (onverwachte) doelgroep opduiken die een snelle uptake
> doet.
Ik ben adviseur van de VVSG (Vereniging van Vlaamse Steden en
Gemeenten), en dat is een doelgroep die klaar is om te worden
"bewerkt". Ze hebben ieder jaar een ICT studiedag, en dat is een
ideale gelegenheid om zoiets als wat jullie in gedachten hebben in de
praktijk te brengen.

Een andere doelgroep zijn de SYNTRA's (<http://www.syntra.be>) die ICT
(en andere) opleidingen geven voor KMO's.

Ook het KMO-IT center kan denk ik wat praktische support gebruiken.
Hun verantwoordelijke Jan Borlez heeft hierover vorige week al een
mailing gedaan.

Als je toch naar onderwijs gaat dan is er een heel goed gedefineerde
doelgroep, namelijk de "ICT coordinatoren". Die zouden zeker een
"click and run" CD kunnen apprecieren.

Voor elk van die doelgroepen is een CD met software slechts 1 ding;
(Nederlandstalige) documentatie en duiding zijn even belangrijk.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480