[Openstandaarden] @openstandaarden.be mailinglijsten in overvloed...

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Sat Oct 4 14:53:51 CEST 2003

... maar toch worden ze niet allemaal gebruikt. Net als mezelf hebben
jullie wellicht ook gemerkt dat de activiteit op
openstandaarden at openstandaarden.be sterk toegenomen is, wat alleen maar
toe te juichen valt.

Helaas wordt het steeds maar moeilijker om echt alle mails te lezen en
om er ergens iets in terug te vinden, vandaar dat het misschien het
moment is om de mailinglijsten op
http://www.openstandaarden.be/teksten/subscriben onder de loep te nemen.

Bij de swpat-kwestie zijn er heel wat teksten opgesteld, aangevuld en
verbeterd geweest, dit alles echter op
openstandaarden at openstandaarden.be, ik denk dat
os-teksten at OpenStandaarden.be hiervoor beter geschikt is. Waarbij ik
echter steeds de definitieve, opgestuurde versie zou sturen naar
openstandaarden at openstandaarden.be, zodat mensen die enkel ingeschreven
zijn op deze ml ook op de hoogte blijven.

Nu is men bezig (en het ziet er knap, tot zelfs sexy uit!!) met
http://bijna.openstandaarden.be, maar deze discussies zou ik ook liever
zien op de daarvoor voorziene ml: os-dev at OpenStandaarden.be

Verder weet ik niet of het voor os-discussie at OpenStandaarden.be en
os-com at OpenStandaarden.be de moeite is om deze te behouden? Het is
immers moeilijk op voorhand te weten of iets in een discussie zal
ontaarden en het schaadt het overzicht om dan, op bv.
openstandaarden at openstandaarden.be, te moeten zeggen "en nu laten we
deze disussie verder lopen op os-discussie". Voor os-com weet ik eerlijk
gezegd al nt meer waarvoor deze precies opgericht werd.

Hopelijk delen jullie mijn mening dat we er goed zouden aandoen om de
hoofmailinglijst, nl. openstandaarden at openstandaarden.be, wat te
ontlasten. Dit zal niet alleen meer duidelijkheid brengen, maar ook
organisatorisch zal alles beter verlopen (zo kan iem. zich bv.
concentreren op het maken van een sexy, duidelijke website, zonder
os-teksten te moeten volgen, de conclusie leest hij/zij dan wel op
openstandaarden at openstandaarden.be).

Mvg,
   Mattias Campe