[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Christophe Devriese oelewapperke at ulyssis.org
Fri Oct 17 18:38:17 CEST 2003

On Friday 17 October 2003 00:54, Jan Claeys wrote:

> Ik draai Windows en heb nog nooit MSN gebruikt, wel ICQ & Jabber (beide
> via Miranda IM) en eigenlijk gebruik ik alleen Jabber echt regelmatig.
>
> Dat hangt er vooral vanaf hoe belangrijk je het vindt dat iemand je via
> IM kan bereiken, en hoe belangrijk die ander het vindt jou te kunnen
> bereiken.  En met het aantal Jabber clients dat tegenwoordig beschikbaar
> is voor _elk_ OS, is er IMHO geen enkele reden waarom iemand dat niet zou
> willen gebruiken...

Ik ken ook 10 mensen waaraan ik om praktische redenen niet kan uitleggen hoe
je zo'n extra client gebruikt. Die zitten enkel op msn, en dat is eigenlijk
wel zo ongeveer de enigste client die je kan gebruiken als je er echt niets
van kent (en ook niet wilt van kennen).

Plus al hun vrienden zitten op msn. Het is een beetje zot van van hun te
vragen speciaal voor mij een andere client te gebruiken.

Oelewapperke