[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Sat Oct 18 12:52:44 CEST 2003

Jan Claeys schreef:

>Maar je vindt het niet zot dat zij jou vragen om speciaal "MSN" te
>installeren, hoewel bij wijze van spreken al je vrienden op Jabber zitten?
>
>NB: er bestaan genoeg Jabber & multi-protocol clients waar iedereen die
>met MSN kan werken, ook mee overweg zou moeten kunnen...

Da's waar, maar de ervaring leert helaas dat ze over van die immens
kleine dingen vallen (in mijn ogen dan, vr hen is dat de hemel op aarde):

"Ik zie hier hun nick niet" (je weet wel, meestal een of andere zegswijze)
"Ik kan hier niet zomaar klikken om mijn mail te controleren"
"Zo'n domme emoticons"
"Ik zie hun avatar niet"
"Zo'nen saaien skin"
etc.