[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Sat Oct 18 16:05:48 CEST 2003

Op zaterdag 18 oktober 2003 14:39, schreef Mattias Campe:

> Sander, blijkbaar praten we hier ietwat naast elkaar, ik had het over de
> MSN features in een (gratis) multi-protocol client die ook Jabber
> ondersteund, wellicht dat ik hier nt zo duidelijk in was. Ik had het dus
> niet over de mogelijke Jabber features....

Ah zo.

> Idd, vind ik ook, maar zij dus niet.

Dat is uit gewoonte...ik zou er toch op blijven hameren :)

> Idd, al van gehoord, maar da's Jabber en geen MSN.

Je kan altijd een wish posten bij msn-tng, om die JEP te implementeren zodat
de MSN contacts hun nick wordt omgezet in een mood (als dat mogelijk is).

> Eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, maar ik dacht wel dat dat was om de
> mail te controleren op amessage en nt op hotmail.

Met dat van amessage kan je mails ontvangen en verzenden (ingebouwde
spambescherming). Ik heb zelf een extra account aangemaakt bij amessage voor
die momenten als je eens je e-mail-adres moet opgeven. Zeer handig.

Met ILE kan POP3- en IMAP-accounts checken: http://ile.jabberstudio.org/  Ik
denk zelfs (gebruik geen MSN) dat het meer mogelijkheden heeft dan MSN...

> Idd, da's waar, maar dan moet dat wel heel makkelijk gaan, voor "dummy's"

Zie Psi-cvs (momenteel stabieler op Linux dan "stabiele" 0.9-release) en
verras uzelf ;)

Trillian Pro: http://www.ceruleanstudios.com/img/contactlist.jpg
Kopete: http://kopete.kde.org/img/screenshots/other/msnpicture1.png en
http://kopete.kde.org/img/screenshots/other/msnpicture2.png
Gaim: http://gaim.sourceforge.net/screenshots.php?file=newlist.png

> Dat interesseert hen bitter weinig, het moet "wauw en och" zijn, het
> zijn uitspraken à la "amai, zo'n toffe emoticons", "amai, zo'n toffe
> geluidjes". Allez, da's toch mijn ervaring, helaas :-s

http://gaim.sourceforge.net/themes.php
http://psi.affinix.com/?page=download (de iconsets)
http://www.ceruleanstudios.com/downloads/downloads.php?d_type=Skins
De skins van je desktop environement=de beste oplossing (o.a.
gebruiksvriendelijksts).
http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=32
http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=5
http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=35
http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=41
http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=34

> Idd, zoals het offline berichten zenden...

Eventuele spellchecking, vertaling, mirmir, ILE, smtp-transport met
spam-bescherming, lage systeemeisen, gebruiksvriendelijkheid, interface in
verschillende talen, bepaalde plugins bij sommige clients, MUC (kan véél meer
dan MSN groupchat!), unicodesupport bij veel clients,...

- --
Mvg, Sander Devrieze.