[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Tue Oct 21 21:15:44 CEST 2003

Op dinsdag 21 oktober 2003 00:39, schreef Christophe Devriese:
<snip>

> We hebben het hier over gebruiksvriendelijkheid en jij komt af met de CVS
> versie van een programma. Sorry voor het brute antwoord maar hier vind ik
> het toch echt wel erg.

Sorry als ik misschien verkeerd overkwam maar bij gebrek aan een online
screenshot van de cvs versie (en ik gebruik de cvs enkel op mijn laptop), kon
ik dus geen link geven. Waar het om gaat is dat de hele configuratiedialog
veel gebruiksvriendelijker is geworden, dat je op een gebruiksvriendelijke
manier emoticons kan gebruiken tijdens het chatten, dat je op een
gebruiksvriendelijke manier de toolbars enzo kunt bewerken,... dus het gaat
wel degelijk om gebruiksvriendelijkheid (en stabiliteit heeft ook met dit
onderwerp te maken).

<snip>

> Lelijk, en dan bedoel ik echt oerlelijk + zeer onduidelijke interface

Dat zal wel ieders persoonlijke smaak zijn zeker (al vind ik er eigenlijk ook
niets aan)? Maar dat zou altijd kunnen veranderen in de toekomst...

<snip>

> Bijna niemand gebruikt deze.

In het bedrijfsleven anders soms heel bruikbaar. En het is belangrijk dat
clients dit nu al ondersteunen daar IM in ondernemingen in opmars is :)

> (Spellchecking vond ik als < 18 jarige eerder
> lastig).

Ik ook, zolang je het maar kan afzetten.

> En we spreken hier voor 95% over mensen die niet in staat zijn van zelf hun
> outlook in te stellen he

Outlook is nu ook niet het gebruiksvriendelijkste stukje software he...zelfs
ik heb daar problemen mee :D

> (en 20% die het met een boekje waarin het
> screenshot per screenshot staat nog niet kunnen)

Het doel is om het beter te doen: zo goed mogelijk.

- --
Mvg, Sander Devrieze.