[Openstandaarden] Instant messaging - jullie gedacht?

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Tue Oct 21 23:04:31 CEST 2003

Sander Devrieze schreef:
[...]
> En waarom zou men bestanden versturen ook niet kunnen implementeren op een of
> andere manier in het transport? Voor elk probleem is er wel een oplossing te
> vinden...dus als ge goesting hebt en over de mogelijkheden beschikt om zoiets
> te maken... ;) Volgens mij is de kans dan zelfs groot dat het beter gaat
> werken met Jabber (ik denk aan firewalls en Nat-configuraties).

't Probleem is dat een Jabber transport werkt via Jabber-client ->
Jabber-transport => MSN-client, dus nt p2p, wat nodig is om bestanden dr
te zenden (toch vr de grotere).

[...]

> Ik wel (maar ik irc dan ook bijna niet). En als dat nog niet genoeg is:
> http://jig.jabberstudio.org/

Die transports zijn toch iets krachtigs :-)...