[openstandaarden] Vrije software voorstel

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Sat Sep 20 12:12:21 CEST 2003

On Thu, 18 Sep 2003, Wouter Vanden Hove wrote:

[...]
> Jullie moeten wat meer van Lessig lezen "Code is law".
En jij moet wat meer beseffen dat de politieke molen heel anders
draait dan bcol of slashdot :-) Stapje voor stapje moeten we gaan,
want elke te ambitieus voorstel dat gekelderd wordt verbrandt onze
kansen voor jaaaaaren.

Maar ik ben wel akkoord om de "Code is law" voorbeelden bij politici
te beginnen aankaarten. Maar _los_ van open standaarden. Naast elkaar,
elk met hun eigen tempo. De politieke aanvaardbaarheidsgraad van open
standaarden is eindelijk vrij groot (dat heeft wel 5 jaar lobby-werk
gekost), en ik zou proberen op dat domein apart een succes(je) te
boeken. Vrije Software heeft nog een paar jaartjes meer werk voor de
boeg, denk ik...

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480