[Openstandaarden] Nieuw voorstel voor persbericht over richtlijn softwarepatenten

Dominique Devriese dominique.devriese at student.kuleuven.ac.be
Sat Sep 27 23:06:56 CEST 2003

Christophe Devriese writes:

> Hoewel ik wel vind dat dat ergens wel waar is, is het natuurlijk in
> de eerste plaats de fout van het EPO, en slechts in tweede instantie
> die van het parlement.

Ja, inderdaad, er had misschien nog iets bijgemogen dat meer
rechtstreeks naar het EPO gericht was..  Als je daar nu iets vroeger
mee was afgekomen, he ;p

> Ook vind ik niet dat een wetgevende organisatie (parlement) moet
> toezicht houden op wat eigenlijk een uitvoerende organisatie (EPO),
> dat is een taak voor de rechterlijke macht, of vergis ik mij hierin
> op Europees niveau ?

Ik denk dat het op elk niveau zo is dat de wetgevende macht controle
uitoefent op de uitvoerende macht..

Voor informatie over de Europese instellingen, zou ik je naar hier
doorverwijzen: http://europa.eu.int/inst-nl.htm

Misschien nog een citaat van daar ergens [1]:

sjuus
domi

Footnotes:
[1]  http://europa.eu.int/inst-nl.htm#1