[Openstandaarden] OOo 1.1, wiki

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Tue Sep 30 17:36:01 CEST 2003

Op dinsdag 30 september 2003 16:25, schreef Peter Vandenabeele:
> In de huidige praktijk wordt voor (a) vaak .pdf gebruikt (maar is
> geen open standaard als ik het goed bgrijp).

Inderdaad, maar wel een open specificatie.

> Voor (b) wordt vaak
> .doc gebruikt en dat is zelfs geen open specificatie (IMHO).

Je hebt wel een aantal open specificaties, zoals rtf.  Of de OpenOffice.org
formaten natuurlijk, maar die worden niet zo veel ondersteund als rtf.

Maar aangezien de overheid geen standaardenorganisatie heeft (in wetsvoorstel
1022 stellen ze voor er zo een op te richten) hangt het "standaard" zijn van
een formaat er eigenlijk vanaf of de VN of één of andere ander land de
standaardenorganisaties erkent.  Het allereerste wat er volgens mij dus moet
gebeuren is zoals in 1022 voorgesteld, een instantie de bevoegdheid geven om
formaten het label "standaard" op te plakken.

Tijl
--
Tijl Vercaemer
email: Skender at VrijZijn.be