[Openstandaarden] OOo 1.1, wiki

Sven Vermeulen sven.vermeulen at ugent.be
Tue Sep 30 21:09:00 CEST 2003

On Tue, Sep 30, 2003 at 07:56:21PM +0200, Herman Bruyninckx wrote:
[... PDF geen open standaard ...]
> Toch wel: de hele standaard is door Adobe gemaakt, maar volledig
> gespecifieerd, en zonder voorwaarden beschikbaar gesteld.
> Het is echter geen standaard die door een "onafhankelijke" organisatie
> gecertifieerd is.

Als je PDF-afgeleide formaten in beschouwing neemt heb je dat wel. Onder
andere PDF/X-1 en PDF/X1a, gebaseerd op PDF 1.3:

http://www.planetpdf.com/mainpage.asp?webpageid=1859

Tenzij natuurlijk blijkt dat PDF/X-1 en PDF/X1a weer geen open specificaties
hebben :/ Ik heb nog niet zover gezocht.

Mvg,
	Sven Vermeulen

--
 ^__^   And Larry saw that it was Good.
 (oo)                                      Sven Vermeulen