[Openstandaarden] Re: artikels softwarepatenten

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Tue Apr 20 14:59:50 CEST 2004

On Tue, Apr 20, 2004 at 02:07:08PM +0200, Dieter Van Uytvanck wrote:

> [...]
> bedrijven stijl-Microsoft, die stellen dat de grote investeringen
> nodig om software te ontwikkelen, een bescherming tegen namaak
> verdienen. Aan de andere kant staan de voorstanders van 'open
> software' zoals Linux, die willen dat iedereen kan inpikken op
> technologische innovaties.
>
> Het Europees Parlement kiest goeddeels de kant van de tweede partij.
> De lidstaten lijken af te stevenen op een compromis waarbij enkel
> belangrijke innovaties beschermd kunnen worden."
>
> So it was absolutely bad informed, not to say that is was heavily

Kun je eens wat voorbeelden van "Closed Software" SME's die openbaar
tegen zijn ? (Opera zou je inderdaad hierbij kunnen tellen, ... anderen ?).

De eerste indruk die ik kreeg, was dat de betoging (ik was er zelf ook) toch
vooral gedreven werd door Open Source voorstanders en minder door klassieke
(closed source) software SME's.

Bedankt,

Peter