[Openstandaarden] Belpic

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Thu Aug 5 20:23:05 CEST 2004

At 2004-08-05 18:49, Mattias Campe wrote:

 > Om de puntjes op de 'i' te zetten en de verwarring tussen (open source)
 > software en open standaarden zoveel mogelijk te vermijden: het probleem
 > is duidelijk dat de software niet cross-platform is. Dit hoeft echter
 > niet noodzakelijk te betekenen dat het gebruikte formaat om de
 > identiteitsgegevens op te slaan geen open standaard is.
 >
 > Maar 'k denk dat bijna iedereen net als mij het gevoel heeft dat het
 > helaas geen open specificatie zal zijn :-s.

Dat die niet volledig open is begrijp ik wel, het is niet de bedoeling dat
potentiële vervalsers die info kunnen misbruiken.

Als _alle_ benodigde specificaties beschikbaar zijn om een door het
ministerie _erkende_ firma in staat te stellen daar software voor te
leveren, zie ik niet meteen een probleem.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9