[Openstandaarden] Staatsecretarus Vanvelthoven wil goedkope internet computer, een kans voor Open Office / firefox / e.d.

Tijl Vercaemer Skender at vrijzijn.be
Fri Dec 3 16:41:42 CET 2004

Op vrijdag 03 december 2004 16:18, schreef Karim Dahdah:
> Voor 20 Euro per maand? Wat als de computer verouderd raakt? Mag
> iedereen dan zijn gehuurde computer inleveren voor een meer recentere
> computer? En welke hardware moet erin?

Als ik het goed begrepen heb wil hij een goedkope computer die voor €20 per
maand op het net kan.  Die computer zou je dus kopen, waarna je €20 betaalt
om er ook mee te kunnen surfen.

Computers kosten idd meer dan ze eigenlijk zouden moeten kosten.  Die
supermarkt promoties concureren niet op het vlak van de prijs (allemaal
ongeveer €1000), maar de concurentie gaat er over wat je krijgt voor die
prijs.  Het gevolg is dat in die PC's een hele hoop rommel zit die je niet
nodig hebt.  Met goedkope PC's valt blijkbaar geen geld te verdienen.
Misschien omdat de kost van de Windows licentie dan te veel door weegt?

> Er is OpenOffice.org (maar die moet er dan qua interface wat ander
> uitzien, ik bedoel: geen eigen startknop en zo meer - misschien wordt
> dit met versie 2.0 opgelost?)

Er wordt gewerkt aan een betere interface voor versie 2.0.  Maar een eigen
startknop heeft OpenOffice.org volgens mij nooit gehad hoor.  StarOffice had
dat vroeger wel.

Tijl
--
Tijl Vercaemer