Re(2): [Openstandaarden] XML patenten

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Fri Feb 20 16:15:05 CET 2004

On Fri, 20 Feb 2004, Steven Noels wrote:

> On 20 Feb 2004, at 15:40, wim.stubbe at b-rail.be wrote:
>
> <snip type="oprecht mooie argumentatie"/>

> Idd, en dat was mijn hele punt. We kunnen er een punt van maken dat de
> overheid geen documenten mag verspreiden in niet-open,
> niet-patent-vrije formaten (eh, hoe doet PDF het trouwens in dat
> opzicht?),

PDF is een vrij beschikbare specificatie, maar Adobe heeft een
trademark (geen patent!) op de _naam_: je mag dus de specificatie niet
aanpassen en het ook PDF noemen, maar voor de rest ben je volledig
vrij om de specificaties te gebruiken en te implementeren zoals je
wenst.

Herman

--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480