Re(2): [Openstandaarden] XML patenten

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Feb 20 16:23:29 CET 2004

At 2004-02-20 15:46, you wrote:
 > Idd, en dat was mijn hele punt. We kunnen er een punt van maken dat de
 > overheid geen documenten mag verspreiden in niet-open, niet-patent-vrije

 > formaten (eh, hoe doet PDF het trouwens in dat opzicht?), [...]

PDF is wel +/- een open formaat, maar zeker geen open standaard.

Adobe heeft een hele reeks PDF-patenten, maar geeft een royalty-free
licentie voor het gebruik ervan om PDF-documenten te lezen of te schrijven.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9