[Openstandaarden] [Nieuws] Bill Gates: patent op elektronische'galerie' van schilderijen

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Sun Jan 11 20:36:12 CET 2004

Patrick Coeman wrote:

>Wat de weg opent voor nog honderden andere patenten:
>
>Patenten op het publiceren van huwelijksfoto's, kinderportretten,
>dierenfoto's, auto's, vliegtuigen, etc. Waarom geen patent op het publiceren
>van recepten, formules en genealogiegegevens en als klap op de vuurpijl: een
>patent op het publiceren van tekens uit het alfabet via internet!
>
>Kan men trouwens geen patent nemen op electriciteit? Lijkt me ook wat. Gates
>die morgen electriciteit laat patenteren en overmorgen de wereld platlegt
>wegens geen patent voor de productie en vervoer van electriciteit. Maar de
> [...]
Het kan nuttig zijn om een argument duidelijk te maken aan kunstenaars.
De politiek zal zeggen dat het voorstel van de commissie zo fijn
gevoelig is dat zoiets nooit in EU mogelijk zal zijn. Het venijn zit hem
in de kleine lettertjes. En hoe dat duidelijk gemaakt moet worden, wat
men exact aan het beslissen is.

Onno