[Openstandaarden] Het laatste nieuws antwoord

Luc Stroobant luc at pub.telenet.be
Mon Jan 26 19:41:53 CET 2004

On Mon, 2004-01-26 at 14:12, Onno Timmerman wrote:

> Nu ja, ik weet van webdesign firma's die in hun contract laten opnemen
> dat ze exclusief garanderen dat een website werkt met Internet Explorer.

Onno, in mijn ogen ligt de verantwoordelijkheid hiervoor volledig bij de
klant. Meestal hebben ze amper weet van andere browsers en voor veel
mensen is "het internet" nu eenmaal die blauwe E op hun bureaublad.

Ik denk dat er dan ook eerder opvoeding van de webdesign klanten dan van
de bedrijven nodig is. Als een bedrijf geld kan verdienen door een site
tot in de puntjes volgens de standaard te maken, reken er dan maar op
dat de meerderheid dat graag zal aanbieden.

Een lijst aanleggen van goede of slechte bedrijven, lijkt me dan ook al
een stap te ver. De klant/gebruiker moet eerst weten waarover al dat
"geklaag" nu gaat.

Luc