[Openstandaarden] Re: adres op de site

Onegen onegen at softhome.net
Tue Jun 1 00:17:26 CEST 2004

Frans Gerbosch Consulting wrote:

> Ik vermoed dat dit een zekere wettelijke grond heeft:
>
> Er is een Europese e-commerce richtlijn die aan alle europese staten
> verplicht dit op te nemen voor alle e-commerce sites. Het staat de landen
> vrij dit breder te implementeren. Ik weet alleen niet meer exact (het
> moest al geimplementeerd zijn een circa 2 jaren terug) in hoeverre ons
> land dit verruimd heeft.

De wet van 11 maart 2003 op de elektronische handel, Belgisch staatsblad van
17 maart 2003.  http://www.juridat.be/cgi_loi/wetgeving.pl

Van toepassing op "diensten van de informatiemaatschappij", al bestaat er
naar aloude juridische traditie geen fatsoenlijke definitie voor deze
term.  ;-)
Tenzij je hier een touw aan kan vastknopen: "elke dienst die gewoonlijk
tegen vergoeding, langs elektronische weg op afstand en op individueel
verzoek van een afnemer van de dienst verricht wordt"

De regels zijn gericht aan handelaars en vrije beroepers.

De wet moet consumenten beschermen, maar niet tegen belangengroepen zoals
openstandaarden.be denk ik ;-)
Als jullie merchandising beginnen verkopen, dan wel.

Onegen

--
Disposable e-mail adres