[Openstandaarden] Onderwijs: IBM en/of open standaarden

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Wed Jun 9 20:27:07 CEST 2004

Mattias Campe wrote:
> op linux.be [1] lees ik dat IBM met het departement van de Vlaamse
> gemeenschap een overeenkomst gesloten heeft, waarin gesteld wordt dat
> IBM gratis de meest recente versies of updates ter beschikking stelt van
> zijn meest gebruikte software.

't Stond ook in de SchoolDirect van deze week:

<quote>
Download gratis IBM-software
Leraren en scholen maken voortaan gratis gebruik van IBM-software. De
Vlaamse overheid en de onderwijskoepels sloten hierover een overeenkomst
af met IBM.

Via een licentie downloadt u de programma's Lotus, Websphere, Tivoli,
DB2 Information Management en Rational voor pedagogische of
onderzoeksdoeleinden. Leraren en leerlingen mogen deze programma's ook
thuis gebruiken. IBM beantwoordt vragen over installatie en dagelijks
gebruik via een website en e-mail. Doelpubliek zijn alle scholen van
kleuter- tot hoger onderwijs die door de Vlaamse Gemeenschap erkend
zijn. De ICT-coördinator treedt op als contactpersoon voor de volledige
school. Scholen beslissen zelf of ze op dit aanbod ingaan.

Ga nog niet meteen aan de slag: binnenkort verschijnt er een omzendbrief
met praktische richtlijnen en gedetailleerde informatie. SCHOOLdirect
houdt u op de hoogte.

Persmededeling overeenkomst Vlaamse Gemeenschap en IBM
http://www.ond.vlaanderen.be/ict/infrastructuur/IBMsoftware_persconf.htm
</quote>