[Openstandaarden] EU-landen eensgezind tegen Microsoft

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Tue Mar 23 21:36:34 CET 2004

Jan Claeys wrote:
> At 2004-03-23 13:43, you wrote:
>  >> MS heeft ondertussen  een database met tientallen miljoenen customers
>  >
>  > Het zouden er 200 miljoen (da's 20 keer de inwoners van België!) zijn
>  > volgens http://www.microsoft.com/net/services/passport/business.asp,
> waar
>  > ze duidelijk stellen "Offer 200 Million Passport Users Easy Access to
> Your
>  > Site"
>
> Dat is gewoon (bijna?) iedereen met een Hotmail of MSN accountje
> natuurlijk.

Ja, maar ondertussen zijn het er toch zoveel. En zelfs als maar de helft
van die mensen dit maar actief gebruiken, dan nog blijven er 100 miljoen
over. Zelfs met een vierde zijn er nog altijd 50 miljoen.

Anekdote: op de school waar ik stage gelopen heb konden de leerlingen
vrijwillig hun e-mailadres opgeven vr op de site. 'k Vroeg me wel es af
hoeveel diversiteit daar inzat en 92% daarvan was een @msn.com of een
@hotmail.com. Dit zegt natuurlijk niets over de mate waarin ze hun .Net
passport actief gebruiken, maar het zet toch aan tot nadenken...

Ik kan me inbeelden dat heel wat mensen afhaken als ze weer eens ergens
moeten registreren voor dit of dat en dat diezelfde mensen maar al te
content zullen zijn als ze gewoon door in te loggen met hun .NET
passport kunnen geraken aan de informatie die ze nodig hebben. Want het
idee van een .NET passport is natuurlijk gn slecht gedacht (allez, vind
ik toch, mits de nodige decentralisatie en veiligheid en waarschijnlijk
best uitgebaat door een de overheid erkende organisatie).

Mattias