[Openstandaarden] Google Talk

Sander Devrieze s.devrieze at pandora.be
Thu Aug 25 17:13:38 CEST 2005

Op donderdag 25 augustus 2005 09:07, schreef Matthias Vandermaesen:
<snip>
> Ik dacht aan ons eigen Vlaams/Belgische Pandion (het vroegere Rhymbox).
> Zie: http://pandion.be

Die heb ik eruit gelaten omdat die Internet Explorer vereist en omdat die al
bij al niet echt zoveel features heeft.

> Verder vind ik Google Talk zo interessant omdat ze het gebruik van SSL
> afdwingen om messages te
> encoderen. Dat is juist heel erg mooi.

In de Jabber-server ejabberd (zie sig) is er een optie waarmee ge beveiligde
verbindingen kunt forceren. Daardoor zal een client die onbeveiligd probeert
te verbinden, gewoon niet online geraken. Enkel SASL/STARTTLS of het oude SSL
laat de server dan toe. Test maar eens op de Jabber-server unstable.nl;
volgens mij heeft die server die optie aanstaan...

<snip>

--
Mvg, Sander Devrieze.
xmpp:sander at devrieze.dyndns.org

ejabberd, the expandable Jabber daemon. --
http://ejabberd.jabber.ru/