[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Feb 3 17:33:26 CET 2005

On Thu, Feb 03, 2005 at 05:21:38PM +0100, Frans Gerbosch wrote:
> AuB Goed quoten ;-)
> Dit was niet mijn tekst ;-)

Inderdaad, het was mijn tekst.

En de context was _niet_ die van een ISP, maar die van IT diensten
van grotere firma's die hun werknemers op de laptops geen
"Administrator" paswoord geven, bijv. om dit soort bescherming
niet te kunnen afzetten.

On Thu, Feb 03, 2005 at 03:24:34PM +0100, Peter Vandenabeele wrote:
> 4) --> en dit is zeker een reden (voor die firma's) om bij alle medewerkers
>        (zeker op laptops en thuiscomputers) een een virusscanner te
>        installeren en het zelfs zo te regelen dat de gebruiker zelf die
>        niet kan afzetten als hij wat teveel gehinderd is door het
>        performantieverlies. Ik ben zeker dat dit big-business is
>        voor de security integratoren van deze wereld.

Voor het geval hier enige dubbelzinnigheid over zou bestaan. Ik zeg
helemaal niet dat de ISP of wie dan ook dit moet implementeren.

Ik stelde alleen maar cynisch vast dat het bij grotere firma's wel eens
gebeurt dat de IT afdeling beslist dat gebruikers _niet_ het Administrator
paswoord hebben van machines waar ze op werken.

Peter