[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Tijl Vercaemer Skender at vrijzijn.be
Wed Jan 5 14:58:33 CET 2005

Op woensdag 05 januari 2005 15:45, schreef Peter Dedecker:
> Ik heb reeds een poging ondernomen op de wiki, zie [1].  Zoals je kan
> zien, heb ik grote stukken uit de 'discussie' hier overgenomen.  Dit is
> zeker voor aanpassing vatbaar, het is slechts een eerste draft.  Gelieve
> dus even na te kijken, fouten aan te passen, argumenten toe te voegen.
> Bedankt!

Goede brief,  maar die vergelijking met iTunes vind ik vanuit het standpunt
van OpenStandaarden naast de kwestie.  Ook iTunes gebruikt een gesloten
formaat.  iTunes voorstellen als een beter alternatief kan volgens mij dus
niet in een brief uit naam van een vereniging die het gebruik van open
standaarden wil promoten.

Als je zegt dat ook DRM muziek kan gecopieerd worden kun je eventueel
verwijzen naar software als
http://spider.nrcde.ru/music/software/eng/vac.html Daarbij kun je dan
vermelden dat dergelijke software een watermerk zoals dat van vorig jaar,
niet kan verwijderen.

Tijl
--
Tijl Vercaemer