[Openstandaarden] Open Source software patenten?

Mark Van den Borre mark at markvdb.be
Thu Jan 6 16:48:27 CET 2005

Sven Putteneers schreef:
> Hallo,
>
> Ik ben daarnet tijdens het surfen het volgende bericht tegengekomen:
> http://www.vnunet.be/datanews/detalle.asp?ids=/News/Top_Stories/Enterprise_Computing/20050103010.
>
> Kort samengevat pleit de auteur (een Amerikaan, dus hij moet al leven
> met software-patenten) voor een amendement aan de bestaande
> (Amerikaanse) patent-wetgeving toe te voegen, zodat patenten gratis
> kunnen worden genomen op een hele boel "established algorithms" zoals
> hij het noemt. Deze gratis patenten zouden aan een aantal regels
> [...]
Dat idee is allerminst nieuw en al uitvoerig besproken door de
tegenstanders van softwarepatenten.

Ik weet niet of het zo gepast is daar op de Openstandaarden-lijst verder
op in te gaan.

FFII (http://www.ffii.org) draait een aantal interessante mailinglijsten
voor mensen met interesse in softwarepatenten. Als het onderwerp
softwarepatenten je interesseert is het wellicht interessant je op een
daarvan te abonneren, bxl at ffii.org bijvoorbeeld.

Groeten,

Mark