[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

patrick coeman patrick at coeman.net
Thu Jan 13 03:57:57 CET 2005

Dat vinden ze ervan op het kabinet van Freya VDB... Mijn vraag was
waarom een GSM + abo koppelverkoop was en PC + software niet.

/Mijnheer Coeman

Gelieve ons te verontschuldigen voor dit laattijdig antwoord.

De koopgewoonten van de consument evolueren in de tijd. Vandaar dat de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument inzake het gezamenlijke aanbod van goederen en diensten voorzien in een bepaling die in algemene bewoordingen is gesteld en die toelaat in te spelen op de wijzigende economische gedragingen.

De wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument bepaalt in artikel 54 een principieel verbod op het gezamenlijk aanbod van producten en diensten.

Het is echter geoorloofd gezamenlijk tegen een totale prijs producten of diensten aan te bieden die een geheel vormen. De verkoop van een computer (hardware en besturingsprogramma) valt onder de toepassing van dit artikel.

Met vriendelijk groeten

Wim Van Poucke
Secretariaat van de minister van werk en consumentenzaken/