[Openstandaarden] belasting op elektronica omhoog

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Tue Jan 25 10:27:44 CET 2005

On Tue, 25 Jan 2005, Jelle Pelfrene wrote:
> Ik lees vandaag in de Standaard dat morgen een wet zou goedgekeurd worden die een extra belasting op elektronica heft. Het zou gaan om computers, mobiele telefoons, pda's en memory sticks die vanaf nu 3% duurder zouden worden. Het extra geld, een geschatte 47 miljoen euro, zou dienen om auteurs te vergoeden voor het kopieren van hun werken. En de BSA staat hierin aan de goede kant, want ze vreest dat de markt zou krimpen.

:-(

> Weet iemand meer over de precieze modaliteiten van het wetsvoorstel? Ik neem aan dat we opslag gebruikt voor fair use en eigen media niet mogen aftrekken van de belastingen?

Hé, daar had ik nog niet aan geacht. Een nieuw vakje op onze belastingbrief?

Maar serieus nu: het wordt alsmaar erger. Als je als eerlijke consument een
nieuwe PC koopt (bij een merkfabrikant) om Linux op te draaien word je dan niet
alleen geconfronteerd met een Microsoft-taks, maar nu ook met een content-taks!

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds