[Openstandaarden] nieuws van het front (over hotmail etc.)

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Mon Jan 31 15:52:37 CET 2005

On Mon, Jan 31, 2005 at 03:13:36PM +0100, Wouter Verhelst wrote:

> Dat is _niet_ waar. Het is inderdaad zo dat je bij je Hotmail-adres
> standaard een MSN-account bij krijgt, maar als je dat wilt, dan kan je
> ook gemakkelijk MSN-account koppelen aan een non-hotmail adres. Ook is
> het inderdaad zo dat Microsoft niet overal van de daken ligt te
> schreeuwen dat je kunt 'MSNnen' met je ??chte emailadres, maar dat wil
> nog niet zeggen dat het niet kan.

Je hebt gelijk, maar op zich lost dat het probleem niet op dat heel
veel mensen een hotmail adres gebruiken omdat ze denken dat dit nodig
is om op msn te kunnen komen.

> [...]
> Stap 1 is "Registreer je bij MSN Messenger":
> "* Je kunt direct naar stap 2 gaan als je over een Hotmail of
> MSN-e-mailadres beschikt.
>  * Anders moet je registreren voor een Microsoft .NET Passport met je
> huidige e-mailadres of een Hotmail-account maken."
>
> Dat "registreren met je huidige e-mailadres" is simpel: ga naar
>
> http://register.passport.net/
>
> en vul het formulier in. Je krijgt dan een controle-mail op je
> e-mailadres binnen, waar je mee 'akkoord' moet gaan; en vervolgens heb
> je een .NET Passport, waarmee je perfect kan werken. Het is alleen geen

Bedankt, maar ik voel met niet direct geroepen om een "goed"
e-mail adres hieraan op te offeren ...

En het blijft zo dat Microsoft op die manier (via toegag tot msn)
toch voor een stuk de online identiteit van heel veel mensen beheert.
En dat was het uitgangspunt voor mijn bezorgdheid.

Peter