[Openstandaarden] belgif.be - unieke kans om België open standaarden te helpen kiezen

Mark Van den Borre mark at markvdb.be
Tue Jun 7 01:23:30 CEST 2005

Beste allemaal,

De federale overheid vraagt met de wiki op http://www.belgif.be om raad
voor de toekomst, en dat aan al wie met elektronische uitwisselbaarheid
bezig is.

Wie zich geroepen voelt, vlieg erin! Draag bij aan de Belgif-wiki. Help
de overheid voor open standaarden kiezen!

(Ja, ik weet dat dit onderwerp al eens kort is aangehaald, maar een
extra aanmoediging kan nooit kwaad, zo lijkt mij...)

Mark

      Van de Belgif-website:

Welkom op de site van de Belgische overheid die in het teken staat van
de interoperabiliteit
<http://www.belgif.be/index.php/Interoperabiliteit> in het kader van
e-government en de informatiemaatschappij.

Naar het voorbeeld van heel wat andere landen van Europa besliste ook
België zich te voorzien van een interoperabiliteitskader
<http://www.belgif.be/index.php/Interoperabiliteitskader>. Dit is het
resultaat van een samenwerking tussen de verschillende Belgische
overheidsniveaus
<http://www.belgif.be/index.php/Inter-federaal_Samenwerking>, en sluit
volledig aan bij de invoering van een Europees interoperabiliteitskader.
Het definiëren van de interoperabiliteit komt eigenlijk neer op het
definiëren van de wijze waarop de technische systemen, personen en
organisaties onderling samenwerken.

Een dergelijke arbeid vergt een continue bijsturing. De regels,
akkoorden en aanbevelingen die het kader van het Belgische
interoperabiliteitsbeleid vormen, worden regelmatig bijgewerkt en staan
open voor externe bijdragen. Momenteel wordt op deze site de eerste
versie van het technische gedeelte
<http://www.belgif.be/index.php/Technische_Gedeelte> gepubliceerd. Wij
vragen de belanghebbende personen of instellingen om ons hun eventuele
opmerkingen toe te sturen via /*reactions-belgif at e-gov.be*/ of
rechtstreeks via deze website
<http://www.belgif.be/index.php/Technical_layer>.