[Openstandaarden] [OT] e-id (nog eens)

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Fri Jun 17 15:57:36 CEST 2005

On Fri, Jun 17, 2005 at 03:46:46PM +0200, Sven Putteneers wrote:

[...]

> 4 of 6 cijfers, dit kan je kiezen bij het bestellen van je eID. En je
> kan je PIN altijd gaan wijzigen op het gemeentehuis (zowel de code zelf als
> de lengte).

Toen ik mijn kaart ging halen enige tijd geleden, heeft men mij niet gezegd
dat ik ook een code van 6 cijfers kon kiezen ... trouwens ik heb bij god geen
idee meer welke PIN ik daarop heb gezet, ik gebruik dit in praktijk ook nooit.

(wat men mij toen wel heeft gezegd is dat ze mijn oude ID kaart al
elektronisch hadden geschrapt en dat bij de daaropvolgende aanvraag van
de eID, het programma crashte ... na 15 minuten en iedereen van de bureau
erbij te halen, zijn ze er dan toch in geslaagd om die aanvraag eID
in orde te krijgen ... maar het was dus wel grappig (niet voor hen) dat
ze eerst de oude klassieke ID kaart onherroepbaar hadden ingetrokken, en
daarna eens gingen proberen een nieuwe te maken ;-) Maar enfin, dit is
alleen maar een grappige anecdote.

Peter