[Openstandaarden] verslag meeting eID 2005-02-26 Brussel

Tijl Vercaemer Skender at vrijzijn.be
Wed Mar 2 14:09:47 CET 2005

Op woensdag 2 maart 2005 13:09, schreef JanC:
> De stad mag dat niet bijhouden zonder jouw toestemming (en als ze het
> wel doen komt dat ooit wel uit).

Ze zijn in Gent nogal creatief in het interpreteren van wettelijke
beperkingen.  Maar in dit geval denk ik ook niet dat de stad zich met zo'n
lijst zou bezighouden.  Ik wou eigenlijk vooral aantonen dat je die kaart
vaker zult nodig hebben dan enkel bij de politie.  Ja, je kunt weigeren je
kaart te tonen aan het museum, maar als dat je geld kost zal zo goed als
niemand dat doen.

Wat eventueel wel zou kunnen, is dat een loketbediende als bijverdienste een
lijst aanlegt van bijvoorbeeld 12 tot 16-jarigen die vaak zwemmen, om die
lijst door te verkopen aan een reclamebureau.  Het mag niet, maar dat wil nog
niet zeggen dat het niet kan gebeuren.  Ja, de stad moet er voor zorgen dat
die kaartlezers daar niet voor gebruikt kunnen worden, maar nog beter is
natuurlijk als de kaart daar zelf voor zorgt.

Tijl