[Openstandaarden] verslag meeting eID 2005-02-26 Brussel

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Fri Mar 4 10:03:42 CET 2005

On Fri, 4 Mar 2005, Peter Strickx wrote:
> Je moet er dan wel voor zorgen dat "persoon X Y"  in hetzelfde formaat
> van de kaart staat (anders is hash toch anders) EN dat die gegevens
> iemand op unieke manier identificeren.
> Dan kom je snel uit bij een unieke identifier (bvb. het rijksregisternummer).

Maar de computer die de vergelijking moet doen heeft geen lijst met toegelaten
rijksregisternummers nodig, enkel een lijst met _hashes_ van toegelaten
rijksregisternummers.

Je kan dan perfect controleren of de drager van de eID toegelaten is, zonder
zijn echte identiteit te kennen. Ook e.g. klantenkaarten van winkels kunnen dit
systeem gebruiken, zonder dat de gebruiker zich echt moet identificeren.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds