[Openstandaarden] belasting op elektronica omhoog

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Fri Mar 4 15:44:44 CET 2005

On Fri, 4 Mar 2005, Ward Vandewege wrote:
> Roep maar niet te luid - harde schijven zijn waarschijnlijk het volgende
> doelwit. Cf. Canada.

Losse harde schijven nog niet, maar wel als ze in een toestel zitten, cfr.
http://www.auvibel.be/nl/about/prod.html:

| Numerieke audiovisuele dragers
| * Geïntegreerde harde schijf in een toestel
| De vergoeding bedraagt € 0,1239/u.

Dus op een 250 GB-schijfje raken 4239 uur audio aan 128 kbps, da's dus een
extra taks van 525 EUR???? Of rekenen ze aan hogere bandbreedtes voor video?

Daarom dat die harddiskrecorders zo duur zijn!

> Met dat verschil dat het in Canada _wel_ legaal is om muziek te downloaden
> van bv. P2P netwerken:
>
>   http://news.com.com/Canada+deems+P2P+downloading+legal/2100-1025_3-5121479.html
>
> Hmm - nu ik er verder over nadenk; is het _downloaden_ eigenlijk illegaal in
> Belgie? Of enkel uploaden?

Elke handeling waarbij een illegale copie gemaakt wordt is illegaal. Dus
downloaden ook, zou ik zeggen.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds