[Openstandaarden] verslag meeting eID 2005-02-26 Brussel

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Tue Mar 8 10:15:26 CET 2005

Op zo, 06-03-2005 te 22:38 +0100, schreef Sander Devrieze:
> Op zondag 6 maart 2005 21:23, schreef Peter Vandenabeele:
> <snip>
>
> Ge ziet het een beetje verkeerd denk ik. Die chatruimtes zouden zo werken:
> 1) kamer enkel toegankelijk voor personen jonger dan X aantal jaar.
> 2) om die kamer te betreden moet de client van de gebruiker contact opnemen
> met een eID-server van de overheid.
> 3) die overheidsserver stuurt dan een bericht naar de server met de
> chatruimte. Bijvoorbeeld: "ok, deze persoon met bijnaam Z die op uw
> chatruimte Y wilt aanmelden is idd jonger dan X jaar: laat hem/haar dus maar
> [...]

Kan niet. Het rijksregisternummer zit verwerkt in het certificaat van de
kaart, dus bij elke crypto-actie die z'n naam waard is, wordt dat
meegezonden (en kan je rechtstreeks de geboortedatum en het geslacht
aflezen).

Dat is uiteraard nog geen adres, maar het is wel meer informatie dan wat
jij suggereert.

--
         EARTH
     smog  |   bricks